SEO

HTML Meta Etiketleri

Meta Etiketleri Ne işe Yarar?

Title Etiketi

<title>Meta Etiketleri - Meta tag ne işe yarar? - Buğra Yazar</title>

Bu da sayfa başlığıdır ve siz Google gibi bir arama motoruna bir anahtar kelime yazdığınızda çıkan url’nin üst kısmında yer alır. Google yaklaşık 60 karaktere kadar gösterim yapar. Her site sahibi sayfaya özgün olacak bir özgün title seçmelidir.

Meta Description

<meta name="description" content="XYZ" />

Bu etiket de title bölümünde ifade edilen ama yüksek arama hacmi olan sözcükleri tetikleme amacıyla kullanılan bir alandır. Bu alan Call to action bakımından önem arz eder fakat sitelerin sıralanmasında doğrudan etkili değildir. Bu kelimeler fiil kelimeler olarak bir fiili ifade ederler ve harekete geçirici özellikleri vardır. Mesela “… daha fazlası için tıkla, üye ol, hemen keşfet” gibi kelimelerdir.

Heading Etiketleri

h1, h2, h3, h4, h5, h6 olarak 6 adettir.
Bu etiketler de sayfa önem derecesini, gelen botlara ifade edebileceğimiz araçlardır. Heading yapısı mutlaka kullanılmalıdır. Tüm Heading etiketleri belli bir hiyerarşik düzen içinde kullanılır. İkinci önemli nokta da heading etiketlerinin, hedeflenen anahtar kelime üzerinden verilmesine dikkat edilmesi gerektiğidir. Yazı içinde başlık ve yan başlıklar önem derecesine göre H1, H2 ve H3, H4, H5 şeklinde dizilirler. Bir sayfada önce H4 sonraki alt başlıkta H2 kullanılması yanlış bir çalışmadır.

Content-Type

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

Bu tag önemli. Bu tag girilmezse öntanımlı olarak site içeriği ISO-8859-1 gibi yorumlanmaktadır. Hazırlayacağınız site türkçe bir site ise  bunu UTF-8 olarak ayarlamanız en mantıklı olanıdır.

Keywords

<meta name="keywords" content="kelime X, kelime Y, kelime Z" />

Bu da site indekslenirken hangi anahtar kelimelerin kullanılabileceğini belirtmek için kullanılıyor ama tahmin edersiniz ki Google, Yahoo! ve MSN gibi büyük arama motorları bu kısımla pek ilgilenmiyorlar. Anahtar kelimeleri “kelime X” şeklindeki ifadeler yerine virgülle ayırarak yazmak gerekiyor.

Refresh

Refresh tagı sayfanın yenilenmesini sağlar. Ancak bu etiket sadece güncellenmesi fazla olan web sitelerinin tercih
ettiği bir özellik olmaktadır.
<meta name="refresh" content="X" />
Bu tag’da bulunduğu sayfanın “X” saniyede tarayıcı tarafından yenilenmesini sağlıyor. Eğer saniye ifadesinin yanında bir url verilirse bu kez tarayıcı belirtilen saniye sonunda sayfayı o url’ye yönlendiriyor. Örneğin;

<meta name="refresh" content="X;URL=http://www.site-adi.org/sayfa.html" />

Eğer url yönlendirmeyecekseniz ya da at yaırşı veya borsa bilgileri gibi içerik sunmayacaksanız blogunuzda buna ihtiyacınız olmayacaktır. Neticede 30 saniyede bir gönderi yollayacak değilsiniz :)
Tag oluşturmak için web’de çeşitli kaynaklar mevcut. Örneğin; PageRank.net sitesinin Meta Tag Generator‘u bu konuda iyi bir alternatif. Bu adreste sizin için uygun olduğunu düşündüğünüz tag’leri (title, description, keywords tag’larını mutlaka oluşturun. İhtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız robots tag’ına da yer verebilirsiniz) oluşturduktan sonra site kodunuz içinde <HEAD> şeklindeki ifadeyi arayın ve tag kodlarını altına yapıştırın. Tag kodları <HEAD> ve </HEAD> arasında olmalıdır. Eğer kodları <HEAD> etiketinin hemen altına eklerseniz bunu garantiye alabilirsiniz ;)

Generator

<meta name="generator" content="WordPress" />

Generator sayesinde sitenin oluşturulma sürecini da tercih edilen yazılımı hakkında bilgi vermektedir.

Robots

<meta name="robots" content="index,follow" />

Robots meta etiketi, arama motorlarına site içeriğini tararken nasıl davranmaları gerektiğini söylüyor. Virgülün solundaki ifade sayfanın indekslenip indekslenmeyeceğine karar verilmesini sağlarken, sağındaki ifade sayfadaki linklerin takip edilip edilmeyeceğini belirtiyor.
Mevcut etiket ile web sitesi üzerinden nasıl davranılması gerektiği analiz edilmektedir. Web sitesi üzerinde
özellikle indeksleme konusunda oldukça önemli bir özelliğe sahip olmaktadır.

<meta name="robots" content="noindex,nofollow" />

Şeklinde bir tag yerleştirmeniz bunu sağlayabiliyor. Seçeneklerden sadece birer tanesi kullanılabiliyor. Örneğin;

<meta name="robots" content="index,noindex,follow,nofollow" />

dikkate alınmıyor. Bu kodun alternatifi ise robots.txt dosyası kullanmaktır.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. gerçekten yararlandığım ve beğendiğim için yorum yapmak istedim başarılar diliyorum sektörünüzde..
    kısa ve özsünüz ayrıca mega tag generator linki kırık..

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu